And so the story goes that a perfect gentleman, surrounded by animals – those that he kills for fun, those that keep him company, those that provide him with entertainment, those that he uses for sport, and those that he eats, all of them never to be moved from one category to the other – refuses one day to be deferential to power. he didn't just challenge a more powerful person than himself – he had done that a lot in his heyday. what he did was to confront power itself. the power that doesn't allow horses to be eaten, and accepts guinea pigs to be tortured for the advancement of knowledge, and doesn't encourage dressage with cows, or the abattoir to be turned into a bettable spectacle. And so he refused to be painted in this scene, surrounded by all these animals in their very strict functions of service to himself so as to avoid contributing to the food chain of power.
"Estamos em Seca", Cartaz da Thames Waters, Londres Abril de 2012 (foto de Delemere Lafferty ) Danças da Chuva: Austeridade e Abundância Para Todos (Maio, 2012) O que se passa com a água em Inglaterra ajuda-me a entender o que significa austeridade, a necessidade que temos dela e algumas das suas contradições. Tal como nas economias europeias, a chuva continua a cair, mas não chega onde é preciso. Ao contrario das economias europeias, não existem sistemas financeiros com que se conta para regular a necessária redistribuição e racionalização de recursos. Por isso faz-se uso de campanhas e leis que são iguais para todos. Talvez este exemplo nos esteja a mostrar um caminho melhor. Abril de 2012 foi o Abril mais chuvoso de que há memória meteorológica em Inglaterra ou seja, desde 1910 . Em algumas regiões houve dias que mais do que duplicaram os anteriores recordes de pluviosidade. E mesmo assim, grande parte do país tem estado e continua a estar oficialmen...